Pomocí výše zobrazeného parametrického okna lze vyhledat konkrétní kartu Zakázky.
Karta zakázky - spojuje veškeré doklady, které do zakázky patří.
V horní části okna zakázky je několik polí, které slouží ke sledování finančního hodnocení konkrétní zakázky. jsou uspořádány aby vodorovně i svisle podávaly srovnávací informace.
PLÁN: | - Na tomto řádku jsou propočítávany hodnoty, které jsou očekávány po realizaci zakázky. Hodnoty se automaticky propočítavají ze souvisejících Přijatých objednávek (jedna zakázka může obsahovat několik dílčích - etapových - Přijatých objednávek). Pokud nepoužíváte Přijaté objednávky, nebo zatím ještě neexistují, můžete hodnoty plánovaných výnosů a či nákladů dopsat "ručně". Pole 'MARŽE' je počítané a ukazuje finanční hodnotu (v Kč) předpokládané marže = rozdíl mezi výnosy a náklady. |
REÁL: | - Na tomto řádku jsou propočítávany hodnoty, které vychází už ze skutečně pořízených dokladů souvisejících se zakázkou. Jaké doklady a za jakých podmínek se započítávají do těchto polí je konfigurovatelné v menu | .
ZAPL: | - Na tomto řádku se polích zvlášť pro výnosy a zvlášť pro náklady, zobrazují hodnoty Vystavených respektive Přijatých faktur, které již byly skutečně uhrazeny. |
JakÁ HODNOTA se UVÁDÍ v poli ZAPL?
Pokud je faktura zaplacena částečně, a:
- platba nepřesahuje celkovou cenu faktury (bez DPH), zobrazí se celá zaplacená částka
- platba přesahuje celkovou cenu faktury (bez DPH), zobrazí se "pouze" právě celková cena faktury bez DPH
FIN: | - Zde jsou uvedeny pouze "finanční" náklady (bez ohledu na nastavenou konfiguraci výpočtu nákladů). |
Vstupují sem tedy jen hodnoty z Přijatých faktur nebo výdejových Pokladních dokladů, ale výdejky ze skladu, servisní nebo výrobní úkony už ne.
KOEF.NÁKL: | - procentuální vyjádření rentability zakázky. Konfiguračně lze volit, zda je zobrazen poměr výnosů vůči nákladům, nebo opačně. |
Všechny uvedené hodnoty se dopočítávají automaticky po zmáčknutí tlačítka "žluté plus" v horní části karty zakázky. Rentabilitu zakázek lze propočítavat i hromadně, případně tuto akci zcela automatizovat.
Související dokumenty jsou pro větší přehlednost na kartě zakázky rozděleny do jednotlivých záložek.
Finance:
Sdružuje doklady, které převážně nesou finanční informace o zakázce - faktury vystavené, faktury přijaté, případně tzv. "rozdělené" výnosy či náklady, pokladní doklady ...
Termíny:
Sdružuje doklady, které převážně nesou informace o termínech - přijaté objednávky, vystavené objednávky, úkoly ...
Vedlejší:
Sdružuje doklady, které převážně nesou pomocné a doplňující informace o zakázce - nabídky ...
Sklad:
Sdružuje doklady, které představují skladové operace, které se vážou k zakázce - příjemky, výdejky, převodky, zápůjčky ...
Osobní:
Sdružuje doklady, které převážně nesou další pomocné a doplňující informace o zakázce - záznamy z jednání, ...
Servis:
Sdružuje doklady, které nesou informace o servisní činnosti k zakázce - servisní zásahy, servisní úkony ...
Přehled servisních úkonů souvisejících se zakázkou.
Historie:
Zobrazuje informace o evidovaných změnách na kartě zakázky - změna odpovědné osoby, změna stavu rozpracovanosti ...
Technol.:
Zobrazuje položky technologických postupů výrobků vyráběných v rámci zakázky.
Zak.Skl.:
Sdružuje doklady, které představují skladové operace na skladech, které mají zapnutý příznak "ZAK" (zakázkový sklad), které se vážou k zakázce - příjemky, výdejky, převodky, zápůjčky ...
Objekty:
Zobrazuje odkazy na "připojené objekty", které jsou navázány přímo k zakázce, nebo k jakémukoli dokumentu se zakázkou souvisejícímu.
!!!:
Zobrazuje přehled dosud aktivních "proaktivit" (připomenutí), které jsou vytvořeny přímo k zakázce, nebo k jakémukoli dokumentu se zakázkou souvisejícímu.