Navigation:  Systém >

Nastavení automatických akcí

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Nastavení automatických akcí je funkcí pro definici činností, které se mají automaticky provést v zadaném pořadí. Automatické akce lze spouštět "ručně" poklepáním na řádek v přehledu nastavených akcí, nebo - a to je hlavní důvod vzniku této funkce - "automaticky" prostřednictvím externí aplikace S4S-JOB a Naplánovaných úloh, které jsou součástí windows. Lze tak provádět různé aktualizace dat - přepočty skladové dostupnosti, aktualizaci stavu skladu, přepočet rentability zakázek a podobné úlohy, které chcete pravidelně spouštět, ale bez nutnosti toho, aby na to musel některý z uživatelů myslet. Úlohy tak probíhají plně automaticky třeba v noci, kdy spuštěná dlouhotrvající úloha nijak nebrzdí jiné uživatele v práci.

 

Konfigurační karta - Nastavení automatických akcí.

Konfigurační karta - Nastavení automatických akcí.

 

OBECNÝ Postup nastavení

 

1.zvolte ID akce (slouží k vazbě s externí aplikací). Maximální délka je 20 znaků, musí obsahovat alfanumerické znaky. Pro několik úloh může být ID akce stejné. Pak to znamená, že všechny takové úlohy jsou spuštěny "společně" (samozřejmě se vykonává jedna po druhé a to v pořadí, které stanovíte jako další parametr).
2.název operace (vyberte z roletové nabídky dostupné akce)
3.pořadí v jakém má být akce spuštěna (tento parametr musíte vyplnit, pokud v rámci jedné akce chcete spustit několik úloh)
4.příznak Ukončit, má-li být akce po provedení úlohy ukončena (u víceúlohových akcí takto označte až tu poslední)
5.uložte kliknutím na ikonu IkonaNeulozeno na začátku řádku

 

Počet par.        jsou-li pro úlohu potřebné nějaké další parametry, je zde uveden jejich počet

Parametr        pět polí pro možnost uvedení až pěti parametrů pro spuštění úlohy. Je-li nějaký parametr požadován, příslušné pole se zpřístupní pro zápis.

Uživatelněkteré úlohy mohou využívat nastavení systému konkrétního uživatele. Různé úlohy se mohou pro různé uživatele chovat různě. Vyberte tedy uživatele jehož nastavením se má systém při provádění úlohy řídit (například pokud se má použít "fotka" nastavení výběrových kriterií).
TimeOut- parametr "automatické" úlohy, který ukončí proces MSACCESS, který běží příliš dlouho, nebo se "zaseknul". Nastavuje se v minutách. Má smysl pouze u úloh, které mají zapnutý příznak "Ukončit". (na tento parametr reaguje aplikace S4S-JOB od verze 1.4.0.93)

 

Dostupné automatické úlohy

 

ADMINISTRACE VÝROBY

Tato funkce umožňuje hromadně spouštět opravné akce připravené v Administraci výroby. Funkce vyžaduje 2 povinné parametry:

parametr1 = číslo akce v administraci

parametr2 = název "fotky" vytvořené nad Administrací výroby. Pro kroky 2 a 7, kde není potřeba fotka, lze zadat libovolný text, například "není" (vyplnění všech parametrů úlohy je totiž povinné)

Je nutné vyplnit i uživatele, pod kterým byla vytvořena fotka!

 

 

AKTUALIZACE DAT PRO WiFi ČTEČKU

 

-

 

AUTOMAT WORK-FLOW - STAVY DOKLADŮ

 

-

 

AUTOMATICKÁ SYNCHRONIZACE S MS OUTLOOK

 

-

 

AUTOMATICKÉ DOPLNĚNÍ ČÍSLOVÁNÍ ZBOŽÍ

 

-

 

DOKONČENÍ ZAKÁZEK PODLE PŘIJATÝCH OBJEDNÁVEK

 

-

 

Dostupnost V6 (komplexní přepočet)

Tato funkce spustí regeneraci skladové dostupnosti a přípravu podkladů pro hromadné objednávky. Funkce nevyžaduje žádné povinné parametry ani odkaz na konkrétního uživatele.

Všechny podklady podléhají systémové konfiguraci a jsou tedy pevně dané.

Podle struktury požadavků, charakteru firemního obchodu a celkového množství dat v živých objednávkách, může regenerace trvat několik (i desítek) minut.

 

 

GDPR - Anonymizace kontaktů

Úloha podle pravidel definovaných v menu KONTAKTY -> KONFIGURACE -> STRATEGIE GDPR záložka 'Konfigurace' vyhledá firmy, které nesplňují zadaná časová a obsahová kriteria a anonymizuje je.

parametr1 = jméno uživatele S4S (generuje se na něj proaktivita, která obsahuje zjištěné nedostatky pro dokončení anonymizačního precesu

 

Anonymizace proběhne v případě, že:

Kontakt má zapnutý příznak "fyzická osoba"

s neutrálním "souhlasem GDPR" (bez rozhodnutí) se vygeneruje proaktivita (i na uživatele spojeného s obchodníkem na kartě takového kontaktu) ve znění:

GDPR !!

Karta fyzické osoby, která nemá stále rozhodnutí o udělení souhlasu či nesouhlasu s evidencí osobních údajů!

Uveďte příznak GDPR do korektního stavu!

Pokud tak neučiníte do 10-ti dnů od vzniku karty, bude firma anonymizována" ... taková firma se anonymizuje nejdříve 11 dnů po jejím založení (od DAT VZNIK?).

 

se zapnutým "souhlasem s GDPR" se firma anomyzuje podle nastavených pravidel
s vypnutým "souhlasem s GDPR" (bez souhlasu) se firma anonymizovat ihned při první příležitosti

pozor jestliže však již u kontaktu "bez rozhodnutí" nebo i "bez souhlasu" existuje Faktura (FV, FP) nebo Prodejka, anonymizuje se podle pravidel 'Vazba na účetnictví'! (jako by byl souhlas udělen) !!!

 

Po provedení akce se zapíše počet anonymizovaných firem do souboru EVENTLOG ve tvaru <datum><uživatel> "Anonimizace --- u xx kontaktů byla provedena Anonimizace.

 

 

GENEROVÁNÍ PŘIJATÝCH FAKTUR PODLE PLÁNU

Vygeneruje sadu faktur podle plánu fakturace odpovídajících zadaným kriteriím.

uveďte uživatele, pod kterým je uloženo nastavení Generování faktur podle plánu.
do parametru "1" napište název uložené "fotky"

note2 Doporučujeme vypnout příznak automatického "provedení" faktur, aby uživatel měl tvorbu těchto faktur pod kontrolou.

 

 

GENEROVÁNÍ VYSTAVENÝCH FAKTUR PODLE PLÁNU

Vygeneruje sadu faktur podle plánu fakturace odpovídajících zadaným kriteriím.

uveďte uživatele, pod kterým je uloženo nastavení Generování faktur podle plánu.
do parametru "1" napište název uložené "fotky"

note2 Doporučujeme vypnout příznak automatického "provedení" faktur, aby uživatel měl tvorbu těchto faktur pod kontrolou.

 

 

HROMADNÁ AKTUALIZACE MNOŽSTVÍ "NA CESTĚ", "V POŽADAVCÍCH" A "V PŘÍPRAVĚ"

Hromadně propočte a aktualizuje uvedená množství na skladových kartách zboží.

 

 

Hromadná kalkulace výrobků

Tato funkce umožňuje hromadně přepočítat ceny vybrané skupiny výrobků například pokud se výrazně změní ceny vstupního materiálu, nebo dojde ke změnám hodinových sazeb v Číselníku strojů.

Konfigurační okno pro Hromadnou kalkulaci výrobků.

Konfigurační okno pro Hromadnou kalkulaci výrobků.

 

V konfiguračním okně pomocí připravených filtrů definujete skupinu výrobků, kterou chcete hromadně překalkulovat. Díky připraveným datumovým filtrům můžete nechat překalkulovat výrobky, které v uplynulém období nově vznikly, nabo byly změněny.

 

ButonUkaz1        - zobrazí formou jednoduché tabulky seznam položek odpovídajících právě nastavenému filtru. Můžete si tak zkontrolovat, že budete kalkulovat ty správné výrobky.

ButonSpustit        - zahájí kalkulaci výrobků odpovídajích právě nastavenému filtru. (POZOR - podle počtu vybraných výrobků může trvat i delší dobu!)

ButonVymaz        - vyčistí formulář do výchozího nastavení (odstraní filtrační kriteria)

ButonZpět        - zavře formulář, žádná funkce se nespustí

 

tip2 Pro zpracování skupiny výrobků, které nespojuje spolehlivě žádné z připravených filtračních kriterií, můžete využít vytvoření "marketingového" výběru zboží a ten pak použít jako filtrační kriterium pro tuto funkci.

 

Kalkulace probíhá nad vybraným kartami výrobků a využívá parametry nastavené na konkrétní kartě výrobku - TYP KYLKULACE, KALKULAČNÍ MNOŽSTVÍ. Jestliže není TYP KALKULACE na kartě výrobku vybrán, spočte se nákladová (nákupní) cena výrobku. Výchozí hodnota KALKULAČNÍHO MNOŽSTVÍ je "1".

 

nad formulářem  v menu ZBOŽÍ -> ÚPRAVY CEN -> HROMADNÁ KALKULACE VÝROBKŮ uložte "fotku" s požadovaným filtrem
v nastavení automatických akcí vyberte "Hromadná kalkulace výrobků"
do parametru "1" napište název uložené "fotky"
do pole "uživatel" vyberte uživatele, pro kterého byla fotka vytvořena

 

 

HROMADNÁ KONTROLA SPOLEHLIVOSTI PLÁTCE DPH A ÚČTŮ

Úloha ověří a aktualizuje stav příznaku 'Spolehlivý plátce DPH' na kartě kontaktu a aktualizuje "platné" účty.

Oboje ověření se čerpá z webu ministerstva financí ČR, týká se tedy pouze "českých" firem.

K úspěšné realizaci akce je nutné připojení k internetu!

 

 

HROMADNÁ VÝROBA REPLIK

Vytvoří a připraví k odeslání změnové soubory pro všechny platné Satelity.

Úloha slouží pro víceméně ruční zpracovávání replikací. Pro plně automatizovaný proces použijte příslušnou úlohu v samostatné aplikaci S4S-JOB.EXE

 

 

Hromadné nastavení data aktivity

Přepočítá data poslední aktivity kontaktů podle nastavených parametrů.

 

nad formulářem Nastavení data poslední aktivity (menu MARKETING -> MARKETINGOVÉ MANIPULACE) uložte "fotku" s požadovaným filtrem
v nastavení automatických akcí vyberte "Hromadné nastavení data aktivity"
do parametru "1" napište název uložené "fotky"
do pole uživatel vyberte uživatele, pro kterého byla fotka vytvořena

 

 

Hromadný PŘEPOČET DOSTUPNOSTI materiálu pro výrobu

Spustí funkci, která pro všechny nedodané výrobní položky (výrobky s provedeným výrobním rozpadem) nedodaných Přijatých objednávek zjišťuje dostupné skladové množství materiálů vstupujícího do výroby. Do výpočtu jsou zahrnuty i nedodané položky nedodaných Vystavených objednávek představujících zboží (materiál) "na cestě".

Více v kapitole Skladová dostupnost materiálu pro výrobu.

 

HROMADNÝ PŘEPOČET SKLADOVÉ DOSTUPNOSTI - KONSTRUKČNÍ CELKY

ÚLOHA NAHRAZENA!

Zjištění dostupnosti prvního volného kusu zboží na skladě je součástí 'Skladové dostupnosti' (úloha Dostupnost V6)

 

 

HROMADNÝ PŘEPOČET SKLADOVÉ DOSTUPNOSTI - KONSTRUKČNÍ PRVKY

ÚLOHA NAHRAZENA!

Zjištění dostupnosti prvního volného kusu zboží na skladě je součástí 'Skladové dostupnosti' (úloha Dostupnost V6)

 

 

HROMADNÝ PŘEPOČET PROCESNÍCH PANELŮ

Spustí funkci, která přepočte hodnoty procesních panelů VŠECH uživatelů, kteří jsou přiděleni k aktuálnímu satelitu (v případě provozování replikačního modulu). Jestliže replikační systém není používán, přepočtou se panely všech existujích uživatelů.

 

note2 Chcete-li přepočítat panely pouze NĚKOLIKA uživatelů, použijte úlohu "Přepočet procesních panelů uživatelů ...".

 

 

HROMADNÝ PŘEPOČET ZAKÁZEK

 

-

 

HROMADNÝ PŘÍJEM REPLIK

Přijme a zpracuje připravené změnové soubory od všech Satelitů. Například dodaných e-mailem.

Úloha slouží pro víceméně ruční zpracovávání replikací. Pro plně automatizovaný proces použijte příslušnou úlohu v samostatné aplikaci S4S-JOB.EXE

 

 

Import XML souborů

Úloha pro pravidelné spouštění importu dokladů z jiných S4S systémů (vašich dodavatelů nebo odběratelů).

parametr1 = číslo aktivní hlavičky, podle které se dohledává číselná řada pro importované doklady (např. Přijaté objednávky)

 

tip2Zadáním určitého uživatele v automatické úloze, je například možné zpracovávat XML soubory z různých adresářů.

 

 

marketingový výběr firem (osob, zboží) - Přepiš

Aktualizaci obsahu marketingového výběru lze spouštět jakou automatickou akci "Marketingový výběr firem - PŘEPIŠ", nebo "Marketingový výběr osob - PŘEPIŠ", nebo "Marketingový výběr zboží - PŘEPIŠ"

Princip práce je u všech tří úloh identicky.

 

nad formulářem Nastavení marketingových výběrů (menu MARKETING -> MARKETINGOVÉ VÝBĚRY FIREM) uložte fotku s požadovaným filtrem
v nastavení automatických akcí vyberte "Marketingový výběr firem - PŘEPIŠ"
do parametru "1" napište název uložené "fotky"
do pole uživatel vyberte uživatel, pro kterého byla fotka vytvořena

 

Postup nastavení Aktualizace marketingového výběru firem.

Postup nastavení Aktualizace marketingového výběru firem.

 

 

NAČÍST KURZY DLE ČNB

Stáhne aktuální kurz z databáze ČNB pro všechny měny, které máte definovány v Číselníku měn. Pro úspěšné provedení funkce je nutný přístup k internetu.

tip2 Jinak lze aktuální kurzy stahovat úlohou spouštěnou při startu S4S (menu Číselníky > Spustit při startu).

 

 

note2 Jestliže je v 'Konfiguraci penále faktur' zapnutý příznak "Používat REPO sazbu", stahuje se současně i aktuální stav Číselníku REPO sazeb z webu ČNB.

 

 

OPRAVA PŘIJATÝCH OBJEDNÁVEK DLE DL

Hromadně aktualizuje množství, příznak "dodáno" na řádku Přijaté objednávky, případně datum a příznak "dodání" na hlavičce Přijaté objednávky, podle souvisejících Dodacích listů.

 

 

Odeslání nezpracovaných dokladů do EET

Úloha provede nový pokus o odeslání dokladů pokladních transakcí, které dosud nemají platný FIK kód (u kterých se nepodařilo v on-line režimu získat FIK kód).

Automatická úloha - opakované odeslání dokladu do EET.

Automatická úloha - opakované odeslání dokladu do EET.

 

Povinným Parametrem1 při nastavování této úlohy je jméno uživatele, kterému se při případném nezdaru opakované evidence vytvoří upozornění (proaktivita).

 

 

PŘEHLED A STANOVENÍ PLATEBNÍ MORÁLKY

Přepočte a aktualizuje parametry platební morálky na kartách kontaktů (obchodní záložka).

Současně se řeší jak odběratelská tak dodavatelská platební morálka.

 

 

PŘEHLED VÝROBKŮ - STAV VÝROBY

Přepočte a aktualizuje výrobní stav jednotlivých výrobků. Stanoví, jaká je právě aktuální operace, z kolika procent normočasu je výrobek hotov a na kdy je plánovaná poslední operace (naskladnění hotového výrobku)

Povinným Parametrem1 při nastavování této úlohy je kód, podle jehož hodnoty provede současně systém i regeneraci dalších výběrových stavů výrobních operací.

"00"     - probíhá pouze přepočet Stavu výroby (stávající funkčnost) ... nově založené úlohy již budou parametr vyžadovat

"01"     - probíhá přepočet Stavu výroby + aktualizace stavu "zahájené"

"10"     - probíhá přepočet Stavu výroby + aktualizace stavu "nové (opakované)"

"11"     - probíhá přepočet Stavu výroby + aktualizace stavu "zahájené" a "nové (opakované)"

 

 

PŘEPOČET ANALÝZ DLE AUTOMATU

 

-

 

PŘEPOČET BONUSOVÉHO SYSTÉMU

 

-

 

PŘEPOČET CREDIT CHECK

 

-

 

PŘEPOČET DOSTUPNOSTI 1. VOLNÉHO KUSU ZBOŽÍ

ÚLOHA NAHRAZENA!

Zjištění dostupnosti prvního volného kusu zboží na skladě je součástí 'Skladové dostupnosti' (úloha Dostupnost V6)

 

 

PŘEPOČET DOSTUPNOSTI TEXTOVÝCH ATRIBUTŮ

Provede přepočet skladových karet zboží, u kterého jsou evidovány "textové atributy" a aktualizuje stavy množství jednotlivých atributů.

-

 

PŘEPOČET FINANCÍ PŘÍLEŽITOSTÍ

 

-

 

PŘEPOČET MARKETINGOVÉHO ROBOTA STAVŮ FIREM

Provede aktualizaci Stavu rozpracovanosti Kontaktů podle předem uložené definice.

Povinným Parametrem1 při nastavování této úlohy je ID definice.

-

 

Přepočet skl. mn. na kartě zařízení

Úloha provede přepočet všech karet výrobních čísel (Zařízení) a aktualizuje množství na jednotlivých skladech.

K úloze se neuvádí žádný parametr.

 

 

PŘEPOČET NÁKUPNÍCH CEN FAKTUR DLE VÝDEJEK, ZA POSLEDNÍ DNY

Provede aktualizaci nákupních cen na řádcích Vystavených faktur podle souvisejících Výdejek.

parametr1 = počet dnů. Systém aktualizuje ceny jejichž datum vystavení odpovídá zadanému počtu dnů ode dneška do minulosti.

Například parametr "7" - aktualizují se faktury vystavené za poslední týden.

 

 

PŘEPOČET PROCESNÍCH PANELŮ PRO UŽIVATELE ...

Spustí se úloha, která provede přepočet procesních panelů JEDNOHO vybraného uživatele.

parametr1 = jméno uživatele

 

 

PŘEPOČET PROCESNÍCH PANELŮ UŽIVATELŮ ...

Spustí se úloha, která provede přepočet procesních panelů JEDNOHO nebo VÍCE vybraných uživatelů.

parametr1 = jména uživatelů (lze zadat více jmen uživatelů, oddělovačem jmen je ";" (středník)).

 

note2 Chcete-li přepočítat panely VŠECH uživatelů, použijte úloha "Hromadný přepočet procesních panelů".

 

 

PŘEPOČET PŘÍŠTÍ AKTIVITY PŘÍLEŽITOSTI

 

-

 

Přepočet stavu ZÁSOB

Úloha pro pravidelné spouštění Přepočtu stavu skladů. Parametrem této úlohy je jméno skladu, pro který se má přepočet provést. Úloha provede postupně přepočet dokladů i skladových karet.

Současně probíhá i přepočet stavu Rezervací a Umístění na skladě.

 

tip2Zadáte-li do parametru "*" (hvězdičku), přepočtou se všechny PLATNÉ sklady.

 

note2 Chcete-li provést přepočet například pouze tří konkrétních skladů, vytvořte úlohu, která bude mít v parametru seznam skladů oddělených středníkem (bez mezer !!) - např. S1;S2;S3

 

 

PŘÍJEM REPLIKY ZE SATELITU

Přijme a zpracuje připravené změnové soubory z konkrétního Satelitu. Například dodaných e-mailem.

Jediným Parametrem této úlohy je číslo satelitu

 

 

PŘIPOMENUTÍ PROAKTIVNÍCH DOKUMENTŮ

Vyvolá připomenutí Proaktivních událostí.

Úlohu využijete, pokud máte například vypnuté automatické pravidelné (každé 3 minuty) a chcete Proaktivní údaálosti připomenout třeba je jedenkrát za den.

 

 

REALIZACE ROZVOZU SESTAV PDF Č.

Spustí úlohu, která rozešle vybranou tiskovou sestavu (faktury, upomínky, přehled jednání za poslední týden apod.) definovanýcm adresátům (firmám, obchodníkům ...)

Jediným Parametrem této úlohy je ID definice rozvozu.

 

 

Regenerace plánu výroby (k dnešku)

Tato úloha spustí regeneraci výrobního plánu k aktuálnímu dni. Funkce nevyžaduje žádné povinné parametry.

Podle objemu zpracovávaných dat v živých výrobních zakázkách, může regenerace trvat několik (i desítek) minut.

 

 

Spuštění výrobního robota s parametry

Úloha pro pravidelné spouštění Výrobního robota. Parametrem pro spuštění je název "fotky" parametrů nastavených v konfiguračním okně robota. Protože fotka je vázaná na konkrétního uživatele, použijte při nastavení této úlohy i jméno uživatele.

 

tip2Ve fotce lze nastavit relativitu použitých datumů zvlášť.

 

 

SpuStIT OBLÍBENÉ SQL

Úloha pro pravidelné spouštění uživatelského SQL dotazu. Díky této úloze lze spustit libovolný SQL dotaz, který jste si předem uložili do záložky "Oblíbené".

 

pozor Úlohu může nastavit nebo měnit pouze uživatel s právy "Y5".

 

Prvním Parametrem pro spuštění je vlastní název oblíbeného SQL dotazu, který jste si zvolili při jeho uložení.

Druhým Parametrem je pak text "PROVED" nebo "EVAL" nebo "TSQL" podle toho, jaké výkonné tlačítko potřebujete podle typu SQL použít.

 

pozor Je potřeba vědět, a podle toho zvolit správně parametr, zda je dotaz zapsán v syntaxi odpovidající SQL (parametr PROVED), nebo v syntaxi odpovídající T-SQL (parametr TSQL)

 

 

STRATEGIE - PŘEPOČET SKUTEČNOSTI

 

-

 

SYNCHRONIZACE PRO EXCHANGE SERVER

 

-

 

VÝROBA REPLIKY PRO SATELIT

Vytvoří a připraví změnovy soubor pro konkrétní Satelit. Například pro odeslání e-mailem.

Jediným Parametrem této úlohy je číslo satelitu

 

 

VYTVOŘENÍ DATABÁZE TELEFONNÍCH ČÍSEL

Vytvoří pomocnou databázi všech telefonních čísel, která jsou uvedena u kontaktů a kontaktních osob.

Databáze slouží pro funkci 'Identifikace volajícího' (funkční pouze s konkrétní digitální telefonní ústřednou)