Karta Reklamace může být vytvořena
ad hoc
• | z menu |
• | Nad Přehledem reklamací použitím generátoru (nový záznam) na nástrojové liště. |
V obou případech se vám otevře nová prázdná karta Reklamace a všechny údaje na ní musíte sami vyplnit.
Nad Dodacím listem
Tento způsob je asi nejčastější a využijete při něm mnoho údajů, které jsou na Dodacím listě již vyplněny.
Najděte příslušný Dodací list ...
Generátor Reklamace nad Dodacím listem
... a použijte generátor Rekl! v nástrojové liště.
Pokud Dodací list obsahuje více položek, můžete v následujícím dialogu vybrat pouze položky, které jsou reklamovány...
Výběr položek k Reklamaci ...
... do karty Reklamace se přenesou pouze označené položky.
Karta nové Reklamace vygenerovaná z Dodacího listu
Díky generování dokladu z Dodacího listu, je mnoho údajů na kartu Reklamace přeneseno. Vám tedy stačí jen doplnit ty, co chybí a jsou pro vás důležité. Mimo jiné ...
• | Zapněte příznak - reklamace 'přijatá' |
• | Jako dodavatele můžete doplnit sebe, a nebo skutečného dodavatele zboží, které jen přeprodáváte. Jeden doklad reklamace pak můžete použitím vhodného tiskového výstupu použít na obě strany. Jak směrem k vašemu odběrateli, tak směrem k vašemu dodavateli - vy zde pak můžete hrát jen roli prostředníka. |
• | Doplňte 'závadu' (proč je zboží reklamováno) |
• | Doplňte termíny, na kterých s protistranou dohodnete |
• | atd. |
Nad Vystavenou fakturou
Velmi podobný postup se stejným výsledkem použijete i nad kartou Vystavené faktury
Generátor Reklamace nad Vystavenou fakturou
• | Zde nejprve označte řádky položek, které jsou reklamovány zatržením příznaku "R" |
• | Použijte generátor Rekl! v nástrojové liště |
... do karty Reklamace se přenesou pouze označené položky.
• | Doplňte ostatní důležité údaje stejně jako v případě při generování z Dodacího listu |
Nad Servisním zásahem
Generátor Rekl! najdete i v nástrojové liště na Servisním zásahem. Výběr položek a postup generování je stejný jako u Vystavené faktury.
• | Nejprve označte řádky položek, které jsou reklamovány zatržením příznaku "R" |
• | Použijte generátor Rekl! v nástrojové liště |
Při generování reklamace ze Servisního zásahu se navíc zobrazí dotaz, zda se má generovat 'přijatá' či 'vystavená' reklamace. Podle vybrané odpovědi se zařadí FIRMA z karty Servisního zásahu na stranu Odběratele nebo Dodavatele a nastaví se příznak na Přijatou či Vystavenou reklamaci.
Generátor Reklamace nad Servisním zásahem
Z Výroby, jako REAKCE NA ZMETKY
Jestliže v rámci odvádění výroby Výrobním terminálem a nebo časovou kartou dojde zaevidování zmetků, může být jednou ze zvolených reakcí na tuto skutečnost Generování interní reklamace. Vygeneruje se nová karta Reklamace, která má předvyplněno číslo zakázky, zákazníka a zboží (číslo zboží = MAT ID polotovaru, který měl operací vzniknout) v množství odpovídajícím odvedeným zmetkům. Odtud je možné modifikací výrobku zajistit jeho „opravu“ a návrat do standardního průběhu původní výroby. Využitelné pro tzv. opravitelné zmetky.
Více informací v kapitolách Režimy reakce na zmetky a Oprava reklamovaného výrobku.