V praxi může nastat případ, že z nějakého důvodu potřebujete aktualizovat nebo zkontrolovat správnost údajů u kontaktu, který již v systému je zaveden.
Na základní kartě existujícího kontaktu je pomocí tlačítka možné vyhledávat informace o existujícím kontaktu pomocí internetového prohlížeče z různých dostupných zdrojů. Stisknutím tohoto tlačítka se otevře dialogové okno, kde je možné kontrolovat údaje o firmě na Obchodním rejstříku, v registru ekonomických subjektů ARES (v českých i slovenských), zobrazit pozici firmy na www.mapy.cz. K těmto funkcím slouží sekce a tlačítko . Další tlačítko slouží ke kontrole a aktualizaci údajů o firmě na základě zadaného IČO podle registru ARES.
Je možné použít stažení údajů pro Českou republiku (ARES) i pro Slovenskou republiku (Obchodní rejstřík SK).
Parametrické okno pro vyhledávání informací o firmě prostřednictvím internetu.
Po stisku tlačítka mohou nastat různé situace.
1) | Všechny údaje v systému jsou v pořádku a jsou shodné se záznamy v ARES. |
2) | Některý údaj v systému nesouhlasí se záznamy v ARES, nabídne systém způsoby další práce. |
Tlačítko bez dalších dotazů převezme údaje z registru ARES a zaktualizuje příslušná pole v systému. Uživatel nemá možnost vidět, v čem jsou rozdíly. Pokud jedním z měněných údajů je i název firmy, tak se systém po jeho změně dotáže, zda se název firmy má změnit i ve všech již existujících dokladech. Uživatel má možnost tuto změnu povolit nebo zakázat. V případě zákazu, se název firmy nezmění ani na kartě kontaktu!
Tlačítko otevře dialogové okno, které ukáže rozdíly v evidovaných a „správných“ údajích, a umožní uživateli rozhodnout, které z údajů se mají aktualizovat. K aktualizaci údajů (a uložení změn) dochází ihned po stisku tlačítka . Přehled je vhodný použít, když chce uživatel vidět, jaké jsou rozdíly mezi jeho evidencí a záznamy ARES. Tlačítko umožní provést změny všech polí naráz.
Tlačítko umožňuje návrat do karty kontaktu bez toho aniž se by jakékoli údaje změnily. Stejnou možnost ukončení funkce má uživatel už v předchozím dialogu - tlačítkem .
3) | Kontakt má vyplněnou fakturační adresu |
Jestliže máte na kartě kontaktu vyplněnou byť jen část fakturační adresy (název, nebo část adresy), primárně se kontroluje shodu této adresy se systémem ARES. Najdeme-li problém, zobrazí se dotaz ...
... a následně otevře kartu přímo na záložce pro opravu Fakturační adresy.
4) | V systému existuje více karet kontaktů se stejným IČO (centrála a pobočky) |
Tlačítko provede bez dalších dotazů změny u všech odpovídajících firem. V tomto případě u žádného z kontaktů nedojde ke změně názvu firmy.
Tlačítko otevře dialogové okno s přehledem změn a možností výběru změn, které je popsáno v předchozím bodě (2). V dialogu se nabídne ta karta firmy, nad kterou byla funkce volána.
Pokud k této situaci dojde nad novou kartou firmy (uživatel nevěděl, že už záznamy s tímto ičem existují), mohou nastat dva případy. Buď název firmy v ARES přesně souhlasí s některým záznamem v systému, pak se tento nabídne k aktualizaci, nebo nesouhlasí s žádným existujícím záznamem, pak se v dialogu nabídne srovnání s časově posledním záznamem odpovídajících kontaktů (kontakt, který byl vytvořen v databázi jako poslední). V tomto případě doporučujeme vždy použít tlačítko pro možností kontroly prováděné akce.
Provádění změn má uživatel možnost ukončit tlačítkem .
5) | V systému již existuje firma se stejným názvem |
Jestliže se uživatel pokusí změnit název firmy u kontaktu tak, že by došlo k duplicitě se záznamem existujícím (například v rámci čištění databáze, kdy už ale jeden záznam se správným názvem firmy dle ARES existuje), je systémem varován a ke změně názvu nedojde.