Omezení tvorby Nového kontaktu z dokladů
Na záložce 'Nové kontakty z dokladů', máte možnost definovat, kteří uživatelé mohou či naopak nemohou tvořit nové karty kontaktů přímo z obchodních dokladů.
Jestliže uživatel na doklad zapíše firmu (Odběratele, Dodavatele ...), která dosud neexistuje v databázi kontaktů, je systémem upozorněn na neexistující záznam. Uživatelům, kteří splňují podmínky této konfigurace je rovnou umožněno nový kontakt založit.
Funkce je dostupná jen pro vybrané obchodní doklady.
Vyjma uživatelů | - vybraní uživatelé nemohou tvořit nové kontakty z dokladu (poklepáním lze vybrat více uživatelů ze seznamu) |
Jen u uživatelů | - pouze vybraní uživatelé mohou tvořit nové kontakty z dokladu |
Práva | - všem uživatelům, kteří mají uvedenou úroveň přístupových práv je umožněno vytvořit nový kontakt z dokladu. |
Jestliže existuje předpis v polích se jmény uživatelů, má tento přednost před právy (pokud by byly obě možnosti vyplněny současně).
Konfigurace kontaktů - záložka Nové kontakty z dokladů
Podle příkladu na obrázku:
z Přijaté objednávky | - může nový kontakt vytvořit každý uživatel s právy K3 |
z Vystavené objednávky | - může nový kontakt vytvořit každý uživatel s právy K3, ovšem uživatelé Helma a Musilová ne. |
z Přijaté faktury | - může nový kontakt vytvořit pouze uživatel Neugebauerová |
z Vystavené faktury | - může nový kontakt vytvořit každý uživatel s právy K3 |
z Nabídky | - může nový kontakt vytvořit každý uživatel s právy K3 |
Pokud má uživatel práva k modulu Kontakty alespoň na úrovni WRITE (K3), může vytvořit nový kontakt standardní cestou přes menu KONTAKTY -> NOVÁ FIRMA i přesto, že této konfiguraci nevyhovuje.
Identifikační číslo Kontaktu [F ID]
Při zapnuté konfiguraci "Automaticky přidělovat identifikační číslo:" se při založení nového kontaktu se automaticky vygeneruje jeho identifikační číslo [F ID].
Toto číslo je využíváno jako jednoznačná identifikace kontaktu v systémech třetích stran (ekonomické mosty) nebo pro nástavbové aplikace (e-shop, e-helpdesk).
Konfigurace kontaktů - možnost automaticky přidělovat kontaktu identifikační číslo.
Funkce zajistí doplnění identifikačního čísla i při uložení karty stávajícího kontaktu, jestliže kontakt dosud nemá toto číslo přiděleno.