Evidence a použití bankovních účtů prochází technickou změnou, proto je potřeba po přechodu na verzi G6.26a provést konverzi uložení těchto údajů, abychom mohli postupně upravit práci s těmito údaji i na dalších dokumentech.
Evidence bankovních účtů ve staších verzích systému
Na kartě pro evidenci bankovních účtů se vám objeví tlačítko "Konverze do nové logiky", pomocí něhož provedete avizovanou změnu.
Konverze uložení hodnot bankovních účtů
Funkci můžete pustit na konkrétní kontakt, na jehož kartě se právě nacházíte, nebo na všechny kontakty, které v systému evidujete. Podle množství kontaktů to může nějakou dobu trvat (v testovacích podmínkách konverze cca 1700 kontaktů trvala asi 2,5 minuty).
Jestliže funkce narazí na chybu, pro kterou nemůže konverzi kontaktu provést, zastaví se a vyhlásí chybu. Součástí chybové zprávy je i název firmy, u níž k chybě došlo.
Obvykle se jedná o duplicitně zadaný účet nebo nesmyslný formát účtu. Je třeba tento nedostatek odstranit a od této firmy pokračovat v konverzi dál (předchozí záznamy jsou již opraveny).
Po úpravě záznamů účtů je třeba okno s účty zavřít a znovu otevřít, teprve potom spustit funkci konverze znovu!
Jakmile kontakt projde konverzí, zobrazí se čísla bankovních účtů formou nové tabulky ...
Evidence bankovních účtů - po konverzi do nové tabulky.
Díky novému způsobu zpracování ve výběrových polích najdete u všech účtů i IBAN. V rozbalovacím poli se nabízí pouze PLATNÉ účty.
Pro zadávání čísla účtu pro zahraniční firmy, byla funkčnost upravena tak, aby po zadání IBAN systém "vymyslel" i číslo účtu v národním formátu (BBAN) ...
Zadání bankovního účtu kontaktu přostřednictvím IBAN
Tímto způsobem můžete zadávat i čísla účtu tuzemských firem - obecně, zadáte-li IBAN, systém doplní BBAN (národní podobu) čísla účtu.
Systém nyní rozpoznává a umí správně rozdělit všechny korektně zadané IBAN kódy. Rozšířené řešení parsování IBAN kódů převzato z Wikipedie.