Tuto službu umožňující další způsob úhrady vystavené faktury od již od listopadu 2023 nabízí Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, Komerční banka a Raiffeisenbank. Moneta a UniCredit Bank službu spustí v roce 2024.
Služba má svá pravidla a omezení:
• | Obě strany - jak Dodavatel tak Odběratel - musí mít u své banky službu aktivovanou. |
• | Maximální výše platby je zatím stanovena na pět tisíc korun. |
• | Platbu na kontakt je možné zadat pouze v českých korunách. |
• | Je možné uchovávat k jednomu číslu účtu více telefonních čísel. |
• | Naopak k jednomu telefonnímu číslu nelze přiřadit více čísel účtů. |
Z výše uvedeného vyplývá, že se jedná primárně o službo poskytovanou bankami, nikoli o novou funkčnost Soft-4-Sale.
Systém vám napomůže tím, že na fakturách, které odpovídají výše uvedeným podmínkám, zobrazí současně s QR kódem telefonní číslo, které jste si v bance spárovali s vybraným účtem.
Přiřazení telefonního čísla k účtu:
V rámci hlaviček tiskových dokumentů k hlavičce s příslušným číslem účtu doplňte telefonní číslo, které jste si v bankovní aplikaci s účtem spárovali.
Na hlavičce tiskových dokumentů k příslušnému účtu přidejte spárované telefonní číslo.
Pamatujte na výše uvedená pravidla. Systém vám s tím pomůže zakomponovanými kontrolami.
V případě, že používáte stejné číslo účtu u více tiskových hlaviček, vyplňte telefonní číslo u všech - systém vyhledává náhodně první výskyt podle účtu zvoleného na konkrétní vystaené faktuře.
Prakticky:
Vystavíte-li fakturu, která odpovídá výše uvedeným podmínkám, automaticky se na ní, v oblasti poblíž QR kódu, objeví odpovídající telefonní číslo.
Telefonní číslo pro platbu "na kontakt" ...
Odběratel se pak sám může rozhodnout, zda k uhrazení faktury použije QR kód nebo uvedený telefonní kontakt.