Konfigurační okno je rozděleno na dvě části. Část systémovou, která platí pro všechny uživatele bez rozdílu a část uživatelskou, kterou si může každý uživatel nastavit podle svých potřeb.
Konfigurace přijatých objednávek - systémová část.
Finančně převládající Oblast do objednávky
Zákazníci objednávají zboží z různých Oblastí produkce? Je pro vás správné nastavení oblasti důležité pro vyhodnocování obchodních aktivit?
Zapněte si v konfiguraci Přijatých objednávek možnost doplnění 'Finančně převládající OBLAST do objednávky'.
Systém pak při provedení dokladu vyhodnotí, která Oblast zboží je v dokladu finančně dominantní, a tu zapíše do hlavičky dokladu.
Možnost zvolit číslo objednávky "interní" nebo "odběratelské"
Systém umožňuje generovat dodací listy nebo faktury z více příjatých objednávek. Aby výsledný dokument byl pro odběratele přehlednější, můžete nechat řádky dokladu odpovídající různým přijatým objednávkám od sebe oddělit nadpisovým řádkem zapnutím volby "Začít řádkem typu 10 s číslem objednávky?". Máte také možnost vybrat, zda se v nadpisovém řádku zobrazí interní čísla přijatých objednávek nebo čísla odběratelská (nebo dokonce obě).
▪ | volba typu čísla objednávky se provádí zatržením příslušného příznaku |
▪ | je možné zvolit oba typy čísel objednávek současně. V takovém případě budou čísla doplněna ve formátu "interní - odběratelské" |
▪ | funkčnost je dostupná pro Dodací listy a Faktury vystavené a to jak pro jednotlivé generování dokladů, tak i pro hromadné generátory. |
Volba zobrazení interního nebo odběratelského čísla objednávky.
Automat doplnění termínů
Rozbalovací pole "Automatické doplňování termínů do položek objednávky:" nabízí možnost stanovení automatické reakce na vyplnění Potvrzeného termínu v hlavičce objednávky
Nedoplňovat | datum se nedoplňuje automaticky, ale až na základě zobrazeného dotazu: |
"Chcete doplnit datum Potvrzení do řádku objednávky?" Do všech řádků / Jen pokud datum není / Ne (Výchozí hodnotou je NE)
Do všech řádků | bez jakéhokoli dotazu doplní potvrzený termín do všech řádků objednávky (i kdyby již nějaké datum obsahovaly) |
Jen pokud datum není | bez jakéhokoli dotazu doplní potvrzený termín pouze tam, kde na řádku objednávky není zatím datum vyplněno (vyplněné datum nepřepisuje!) |
Ano, pokud je skladem | doplní potvrzený termín pouze tehdy, pokud je příslušné zboží SKLADEM |
OZNAČOVÁNÍ Položek příznakem "dodáno"
Zapnutím příslušného příznaku lze zajistit, aby se k jednotlivým položkám Přijaté objednávky doplňovalo dodané množství, případně se položka označila jako DODANÁ.
• | Při provedení Výdejky (tato volba je zapnutá jako výchozí) |
• | Při provedení Převodky |
• | Při provedení Dodacího listu |
Při současném zapnutí volby podle výdejky i podle dodacího listu se dodané množství zapíše duplicitně!
Aby reakce doplnění dodaného množství do Přijatých objednávek byla jednoznačná (i po případném dodatečném zásahu uživatele), je nastavena následující logika vazeb dodacího listu na Přijatou objednávku, která se při uložení dokumentu upraví automaticky za předpokladu, že ...
► | Dodací list je generován (nebo doplňován) pro více Přijatých objednávek, zapíše se do čísla objednávky v hlavičce dokumentu text "_Multigen". |
► | hlavička Dodacího listu neobsahuje odkaz na Přijatou objednávku, nebo již obsahuje text "MultiGen", není třeba žádná úprava |
► | hlavička Dodacího listu obsahuje odkaz na Přijatou objednávku a všechny řádky (se zbožím z ceníku) obsahují odkazy na tutéž objednávku, není třeba žádná úprava |
► | hlavička Dodacího listu obsahuje odkaz na Přijatou objednávku a všechny řádky (se zbožím z ceníku) obsahují odkazy na jinou objednávku, změní se odkaz v hlavičce podle řádků. |
► | hlavička Dodacího listu obsahuje odkaz na Přijatou objednávku a některé řádky (se zbožím z ceníku) neobsahují odkazy na objednávku, doplní se do těchto řádků číslo objednávky podle hlavičky. |
► | hlavička Dodacího listu obsahuje odkaz na Přijatou objednávku a řádky (se zbožím z ceníku) obsahují odkazy na více než jednu objednávku, změní se text v hlavičce na text "MultiGen". |
Párování Dodacích listů s položkami Přijatých objednávek je možné podmínit i shodou s číslem pozice (příznak párovat pozice).
Jestliže chcete považovat celou Přijatou objednávku jako dodanou a označit ji příznakem a datem DODÁNO v případě, že všechno skladovatelné zboží je skutečně dodáno a na objednávce už zbývají pouze poplatky a balné nebo slevy (které fyzicky nikdy dodat žádným dokladem nemůžete), zapněte si příznak Označit objednávku jako dodanou, pokud nedodané položky nesou zboží prázdné, nebo neexistující v ceníku, nebo neskladovatelné.
Datum dodání se, v případě postupných dodávek, zapíše podle posledního dokladu, který docílil toho, že všechny skladovatelné položky jsou označeny jako dodané.
Uživatelské konfigurace
Konfigurace přijatých objednávek - uživatelská část.
Kontrola neuhrazených faktur
V tomto oddíle můžete zapnout v systému upozornění, že zákazník, pro nějž právě tvoříte přijatou objednávku vám dluží nějaké peníze. První dva příznaky řeší v jaké situaci má ke kontrole a upozornění dojít. Pokud existují nějaké neuhrazené faktury, zobrazí se vám jejich přehled. Pomocí parametru "Počet dní po splatnosti ..." můžete nastavit to, že faktury, které jsou po splatnosti více než zvolený počet dnů, se v zobrazeném seznamu zvýrazní.
Varování - neuhrazené faktury po splatnosti.
Zjednodušený generátor
Při generování vybraných dokladů z Přijaté objednávky budou řádky dokladů typu 2, 3, 4 nebo 5 přetypovány na "1" - pouze název. Přestože tedy Přijatá objednávka obsahuje mimo názvu zboží i jeho detailní popis a další technické parametry, například na faktuře bude jen objednací číslo a název zboží.
Režim popisu slevy
Při použití funkce doplnění celkové slevy na Přijaté objednávce (dostupná pod tlačítkem "Opravy") můžete volit mezi standardní textem popisujícím slevový řádek, nebo zjednodušeným textem, nebo si můžete předvyplnit vlastní text popisující poskytnutou slevu.
Samotný text, který se do dokladu vloží můžete samozřejmě také nakonec upravit přímo na řádku dokladu.
Výběr adresáře pro hledání EDI souborů k importu
Přidána možnost definice adresáře pro hledání EDI souborů k importu do přijaté objednávky.