Navigace:  Obchod > Přijaté objednávky > Konfigurace > Konfigurace přijatých objednávek >

Automatické odeslání potvrzovacího e-mailu

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Jakmile přijmete zákazníkovu objednávku do systému, zpracujete ji a "provedete", může systém automaticky vygenerovat a odeslat zákazníkovi takzvaný potvrzovací e-mail.

 

Konfigurace Přijatých objednávek, záložka uživatelská, odesílání potvrzovacího e-mailu.

Konfigurace Přijatých objednávek, záložka uživatelská, odesílání potvrzovacího e-mailu.

 

Jednoduchá varianta

Pokud chcete jen jednoduše, bezobslužně dát zákazníkovi najevo, že jste do systému zaregistrovali jeho objednávku, postupujte takto:

1) Zvolte příznak:

Při provedení - email se odešle po použití tlačítka    Proveď    na kartě Přijaté objednávky

 

2) Vyplňte pole Text zprávy:. Tento text se použije pro naplnění těla e-mailu.

 

V textovém poli "Text zprávy:" můžete definovat vlastní text těla potvrzovacího e-mailu. Pro jednoduchou verzi tohoto vlastního textu můžete využít i dvě dynamické proměnné (@CISOBJ - doplní odběratelské číslo objednávky, @ORDRID - doplní vaše interní číslo objednávky).

 

Dobrý den,

vaše objednávka "@CISOBJ" byla zaregistrována v našem systému pod evidenčním číslem "@ORDRID".

S pozdravem ...

 

Znáte-li blíže datovou strukturu Přijaté objednávky (na požádání vám s tím můžeme pomoci), lze v potvrzovací zprávě použít (zobrazit) hodnotu jakéhokoli pole, které je v tabulce přijatých objednávek ([ORDR]) obsaženo. Název pole z databáze zapíšete do hranatých závorek - viz. příklad.

 

Dobrý den,

vaše objednávka "[CIS OBJ]" byla zaregistrována v našem systému pod evidenčním číslem "[ORDR ID]" v celkové hodnotě [CELK SDPH] Kč (vč. DPH).

V příloze Vám zasíláme rekapitulaci vaší objednávky.

S pozdravem ...

 

Jestliže pole 'Text zprávy:' zůstane nevyplněno, vytvoří se e-mailová zpráva s tímto napevno definovaným textem: "Vaše objednávka č. <<odběratelské číslo objednávky>> byla zařazena do naší evidence pod interním kódem č. <<interní číslo objednávky>>. Do 3 dnů Vám bude zasláno potvrzení objednávky s aktuálními dodacími termíny a cenami požadovaného zboží."

 

Nechcete-li před odesláním zprávu ještě kontrolovat a zpráva se má odeslat "na pozadí", zapněte si příznak.

Odeslat bez editace:

 

 

Pokročilá varianta - s využitím Hromadných dopisů

Hlavní rozdílem oproti jednoduché variantě, je možnost zvolit pro změnu Stavu rozpracovanosti a pro Provedení dokladu zvolit jiné chování a podobu potvrzovacího e-mailu. Pro každou z těchto situací si můžete připravit jiný text a to prostřednictvím tzv. Hromadných dopisů. Pro každou z těchto situací můžete zvolit, zda se má nebo nemá odeslat vybraná tisková sestava jako PDF příloha potvrzovacího e-mailu ... samotný postup je shodný s variantou jednoduchou.

 

1) Zvolte, při jaké akci se má potvrzovací e-mail odeslat zapnutím alespoň jednoho z příznaků.

 

Při změně na stav - email se odešle přepnutím karty objednávky na nastavený Stav rozpracovanosti. V rozbalovacím poli vyberte při jakém Stavu se má e-mail odeslat.
Při provedení - email se odešle po použití tlačítka    Proveď    na kartě Přijaté objednávky.

 

2) Vyberte připravený Hromadný dopis nebo vyplňte pole Text zprávy:. V rámci hromadného dopisu můžete jako proměnné využít všechna pole z tabulky ORDR. Proměnné v textu uvádějte v hranatých závorkách ([CIS OBJ]). 'Text zprávy' se použije v případě, že není vybrán hromadný dopis.

 

3) Můžete zvolit typ tiskové sestavy, která se má pro potvrzení použít (bude odeslána jako příloha ve formátu PDF) a to zvlášť pro objednávku vedenou v tuzemské nebo cizí měně.

 

Tisk sestav A/N        - zapnutím příznaku zvolte, zda se má do e-mailu přidat i PDF příloha.

 

Kdy jakou sestavu systém použije rozhoduje automaticky. Jestliže máte na kartě Přijaté objednávky vyplněnou měnu a kurz, je objednávka vedená v cizí měně a automaticky

použije příslušnou sestavu.

Příloha se ke zprávě připojí pouze v případě, že je vybraná tisková sestava, jestliže je pole prázdné, odesílá se pouze textová zpráva bez přílohy.

 

Do mailu připojit ... - zapnutím tohoto příznaku můžete k potvrzovacímu e-mailu přidat jako přílohu i Objekty, které jsou právě k přijaté objednávce také připojeny. Tato vlastnost je možná pouze u volby "Při změně na stav"