Protože GDPR se výhradně týká fyzických osob - koncových zákazníků, ale i podnikatelů - budete v první řadě postaveni před problém identifikovat, kteří z vašich kontaktů to jsou.
V tomto by vám mohla pomoci další záložka 'Identifikace fyzických osob'.
Strategie GDPR - Identifikace fyzických osob
Tato záložka obsahuje čtyři samostatné bloky, které se pokusí vám pomocí předchystaných strategií vyhledat firmy, který by měly být v systému správně označeny jako "fyzická osoba".
tlačítko průběžně propočítává počty záznamů odpovídajících jednotlivým strategiím (viz. níže)
Strategie 0:
počet | - zobrazuje počet kontaktů, které jsou aktuálně ve vaší databázi označeny jako "fyzická osoba" |
Přehled firem | - tlačítko zobrazí přehled firem s nastaveným filtrem 'osoba' = ANO. |
Zkontrolujte si tyto kontakty! Mohou být historicky v databázi označeny špatně!
Hromadná manipulace | - otevře stejnojmenný nástroj s nastaveným filtrem 'osoba' = ANO, který vám umožní hromadně tento příznak kontaktům odebrat (pokud jich je hodně a nechcete procházet a opravovat jeden za druhým) a začít nastavovat tento příznak znovu za využití dalších připravených strategií. |
Strategie 1:
Vyhledá kontakty, jejichž DIČ obsahuje rodné číslo ... respektive za kódem státu je uvedeno devět nebo deset číslic.
Spuštění generátoru vytvoří marketingový výběr firem. Je zapsán v samostatném poli s možností prokliku do jeho definice. Název marketingového výběru je vytvořen podle následující logiky:
GD - zkratka pro vazbu na GDPR
1 - číslo strategie, podle které byl vytvořen
180420 - datum vytvoření
Jestliže v jednom dni použijete generátor vícekrát, obsah existujícího marketingového výběru se přepíše
počet | - je rozdělením informací do dvou polí. Nejprve kolik záznamů splňuje použitou podmínku, potom kolik záznamů je považováno za chybu = měly by správně mít zapnutý příznak 'osoba'. |
Přehled firem | - tlačítko zobrazí přehled firem s nastaveným filtrem podle souvisejícího marketingového výběru. |
Hromadná manipulace | - otevře stejnojmenný nástroj s nastaveným filtrem podle souvisejícího marketingového výběru. |
Strategie 2:
Vyhledá kontakty v jejichž názvu se objevuje křestní jméno. Takové firmy velmi pravděpodobně budou fyzickými osobami ... nemusí to samozřejmě platit stoprocentně. Jistě mohou existovat firmy (právnické osoby), které také mají v názvu křestní jméno (Robert Bosch, Julius Mainl ...). Generátor vám opět vytvoří skupinu firem, se kterou už můžete dále pracovat. Vyřešit výjimky a ostatní pomocí hromadné manipulace označit jako 'osoby'.
Strategie 3:
Tato strategie využívá seznamu zkratek, definovaný v konfigurační záložce, vyhledá firmy, jejichž název neobsahuje uvedenou zkratku a mohl by tedy opět znamenat firmu, fyzickou osobu)
Žádná z těchto strategií určitě nebude sama o sobě stoprocentně úspěšná, protože vaše databáze historicky obsahuje chyby nebo nedostatky, které tam při tvorbě záznamů uživatelé zanesli. Máte tak ale jedinečnou příležitost za pomoci těchto nástrojů chyby najít a napravit.
Identifikace fyzických osob úspěšně dokončena.
Výsledkem vašeho snažení by tedy měla být NULA v červeně podbarvených polích 'počet'. Hodnota v zeleně podbarveném poli vás potom informuje o tom, kolik kontaktů z vaší databáze podléhá pravidlům GDPR.