Funkci je nutno aktivovat jednorázovým příplatkem.
Nástroj nelze provozovat samostatně, ale vždy jen jako doplňek Docházkového terminálu, který zajišťuje samotnou přípravu dat. Proto se instaluje vždy spolu s Docházkovým terminálem jedním instalační souborem.
Po instalaci budete mít tedy na stanici naistalován jak Docházkový terminál tak Rekapitulaci docházky.
Na konkrétní stanici si pak můžete zvolit, kterou z aplikací budete chtít používat. Na některé stanici poběží pouze Docházkový terminál, na některé stanici poběží pouze Rekapitulace docházky, na některé stanici bude možné mezi aplikacemi přepínat.
Spouštěcí ikona aplikace Rekapitulace docházky.
Využití aplikace je myšleno jako přehled zaměstnanců, kteří jsou fyzicky přítomni ve firmě a těch, kteří buď fyzicky přítomni nejsou.
Praktické využití by mělo být na stanicích na vrátnicích, recepcích nebo stanicích vedoucích pracovníků.
Aplikace Rekapitulace docházky v akci.
V běžném režimu není třeba aplikaci nijak speciálně ovládat. Po jejím spuštění (lze nastavit automatické spuštění spolu se startem windows) se zaměstananci rozdělí do dvou sloupců, podle jejich statusu. Seznamy se automaticky aktualizují v nastaveném intervalu.
V konfiguraci aplikace se nastavuje pouze jediný parametr a to právě interval, jak často má docházet k obnovení dat v aplikaci. Zadává se v celých minutách (výchozí nastavení = 1 min.).
Časový interval je formou odpočtu zobrazen přímo na ploše aplikace, takže uživatel může vidět, za jak dlouho dojde k aktualizaci dat. Nemusí však čekat na konec intervalu, může v případě potřeby data kdykoli obnovit tlačítkem.
tlačítko pro aktualizaci dat bez čekání na dokončení konfigurovaného intervalu. |
pole pro vyhledání konkrétního zaměstnance. Stačí zapsat libovolný textový řetězec a aplikace ihned vybírá (podle jména i příjmení) odpovídající záznamy. Křížek na konci pole slouží k vymazání hodnoty z vyhledávacího pole a zobrazení opět všech pracovníků. |
Aplikace zobrazuje dva sloupce se seznamy zaměstnanců.
V levém sloupci jsou zobrazeni zaměstnanci, kteří se pohybují "ve firmě". Jsou to takoví, kteří 'jsou v zaměstnání', 'jsou na obědě', nebo 'jsou na přestávce'.
V pravém sloupci jsou zobrazeni všichni ostatní zaměstanci, kteří jsou "mimo firmu".
Status jednotlivých pracovníků je zobrazen ikonami, které odpovídají obrázkům použítým na Docházkovém terminálu.
Aktualizace statusu zaměstnance (dovolená, nemoc, OČR) u nepřítomností, které mohou, a obvykle jsou, zadávány mimo docházkový terminál, probíhá současně s přepočtem salda přesčasů.
Konfigurace aplikace najeďte myší do pravého horního rohu aplikace dokud se nezmění kurzor. Pak stlačte tlačítka Ctrl+Shift a klikněte pravým tlačítkem myši. Vyberte volbu Konfigurace .
Ukončení aplikace najeďte myší do pravého horního rohu aplikace dokud se nezmění kurzor. Pak klikněte pravým tlačítkem myši a vyberte volbu Konec .