Navigace:  Obchod > Přijaté objednávky > Karta přijaté objednávky >

Automatizace doplňování termínů

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Požadovaný termín dodání

V hlavičce Přijaté objednávky, ale i na řádcích Přijaté objednávky je k dispozici pole pro evidenci tzv. "požadovaného" termínu dodání, který může odběratel ve své objednávce specifikovat.

Konfigurace přijatých objednávek umožňuje automatizovat zapisování termínů z hlavičky objednávky do jednotlivých řádků.

 

Výtah z Konfigurace Přijatých objednávek.

Výtah z Konfigurace Přijatých objednávek.

 

Konfigurace rozdělena zvlášť pro Požadované (Termín:) a zvlášť pro Potvrzené (Potvrzení:) termíny.

Tato funkčnost byla od verze G6.33a doplněna o reakci na obvyklou dobu dodání jednotlivého zboží.

Na ceníkové kartě zboží (záložka Dodavatel) je možné pro různé Odběratele / Příjemce (příslušná - modrá - sekce) zaznamenat dohodnutou dobu dodání (pole 'Doba dodání').

 

Ceníková karta zboží - záložka Dodavatel - dohodnutá Doba dodání pro Odběratele.

Ceníková karta zboží - záložka Dodavatel - dohodnutá Doba dodání pro Odběratele.

 

Tuto hodnotu pak systém může využít při tvorbě Přijaté objednávky, a u různých položek může nastavit různý Požadovaný termín dodání.

Vy tak nemusíte myslet na to, jaké dodací termíny byly pro jednotlivé položky a jednotlivé Odběratele dohodnuty.

 

pozor Funkčnost je aktivována pouze pokud je v Konfiguraci u automatického doplňování požadovaných termínů zvolený režim "Do všech řádků"!

 

Při změně pole 'Termín:' v hlavičce Přijaté objednávky se pak vždy zkontroluje a případně přepíše požadovaný termín na jednotlivých řádcích Přijaté objednávky. Tyto termíny pro vás pak mohou být podkladem pro stanovení Skladové dostupnosti a stanovení termínů Potvrzených.

Požadovaný termín vychází z data vystavení objednávky Odběratelem (pole 'Ze dne:'). K tomuto datu přičte hodnotu z pole 'Doba dodání'. Tato hodnota musí být > než 0. Jestliže není doba dodání uvedena vůbec, nebo je její hodnota "0" (nula), zapíše se stejné datum, které jste uvedli do hlavičky objednávky.

Hodnota 'Doba dodání' je vyhledávána pro Odběratele. Je-li však na objednávce vyplněn i Příjemce, hledá se hodnota pro něj (!). Případná definovaná hodnota podle Odběratele v takovém případě nehraje žádnou roli (!).

 

 

Nutné podmínky pro aktivaci funkce:

- uvedená Doba dodání na kartách zboží pro konkrétního Odběratele (záložka 'Dodavatel', sekce 'Odběratel' - modrá) větší než "0" (nula).

- zapnutá volba "Do všech řádků" u 'Automat. doplnění termínů do položek objednávky' v Konfiguraci přijatých objednávek pro požadované termíny.

 Automaticky zapisuje požadovaný 'Termín:' po jeho vyplnění v hlavičce objednávky  -- všechny řádky vždy přepisuje hodnotou z hlavičky !!

 Jestliže existuje definovaná doba dodání, upřednostní se při zápisu požadovaného 'Termínu:' do odpovídajícíh řádků objednávky.

- upravený design řádků Přijaté objednávky tak, aby byl požadovaný termín (pole [DAT POZAD2]) na viditelné pozici

 

Doporučený postup práce s Přijatou objednávkou, pokud chcete této funkčnosti využívat.

1) Vyplňte pole 'Číslo:' objednávky

2) Vyplňte pole 'Objednávka:'

3a) Vyplňte pole 'Odběratel:' + případně 'Osoba:'

3b) Vyplňte pole 'Příjemce:' + případně 'Osoba:' (vyplnění Příjemce není povinné, pokud se shoduje s 'Odběratel:')

4) Vyplňte jednotlivé položky (řádky) objednávky

  - body 1), 3a), 3b), 4) mohou být vyplněny i jiným způsobem - např. generováním z jiného dokladu, importem apod.

5) Vyplňte 'Ze dne:' (!) ... od tohoto data se počítají případné požadované termíny (!)

6) Vyplňte 'Termín:' (požadovaný termín odběratelem) ... hodnota tohoto pole se zapíše do všech řádků objednávky.

  - Jestliže pro položku objednávky existuje definice 'Doby dodání', provede se výpočet požadovaného termínu:  'Ze dne'  + 'Doba dodání'   (kalendářní dny, nikoli pracovní !!)

  - Jestliže je vyplněn 'Příjemce:', hledá se doba dodání podle něj (!). Má přednost před 'Odběratel:' (!!)

7) Prostřednictvím 'Skladové dostupnosti:' zjistěte, jaké termíny lze reálně potvrdit.

8) V závislosti na již vyplněných požadovaných termínech a informacích ze Skladové dostupnosti upravte Potvrzený termín na řádcích objednávky.

 

tip2 Termín 'Potvrzení:' v hlavičce objednávky vyplňujte až tehdy, kdy máte všechny položky nějakým způsobem zajištěny a díky Skladové dostupnosti znáte potenciální možnosti dodání. Můžete tak nedořešené objednávky sledovat v Přehledu přijatých objednávek jako "nepotvrzené" pomocí filtru, nebo pouze vizuálně (číslo objednávky je podbarveno žlutě).

 

9) Vyplňte 'Potvrzení:' v hlavičce objednávky (vámi potvrzený termín dodání) ... !!! hodnota tohoto pole se na dotaz zapíše do všech, nebo jen do dosud nevyplněných, řádků objednávky (nebo podle režimu zvoleného v kofiguraci) !!!.

 

POZOR:

Změnou 'Termín:' v hlavičce objednávky, dojde k aktualizaci i požadovaných termínů na jednotlivých řádcích objednávky --- podle definované doby dodání, nebo podle hlavičky !!!

  - jestliže z nějakého důvodu dojde ke změně 'Odběratele:', doplnění, změně nebo zrušení Příjemce, doplnění nebo změně Čísla zboží položek, VŽDY znovu zadejte požadovaný termín dodání v hlavičce objednávky (i kdyby měl zůstat stejný !!). Vyvolá se tím funkčnost, která aktualizuje požadované termíny dodání u jednotlivých položek.