Každá zakázka prochází určitým životním cyklem. Číselník stavů rozpracovanosti Vám zpřehlední jednotlivé stavy (fáze) rozpracovanosti.
Číselník stavů rozpracovanosti je vázaný parametr ke kontaktům a nabídkám, zakázkám a marketingovým akcím. Stavy rozpracovanosti budou sloužit především při snaze firmy o akceleraci rozpracovaných nabídek nebo při opakování nabídek původně neúspěšných. Stav kontaktu, nabídky,zakázky nebo market.akce představují důležitou informaci, podle které lze řídit směr úderu obchodních a marketingových aktivit.
Návrh číselníku by měl zohlednit i skutečnost, že některé výběry umožňují vybrat kontakty i v intervalu (od stavu A do stavu B). Stavy jsou řazeny podle abecedy dle kódu stavu a ne podle logického smyslu ani podle postupu zadávání do číselníku. Abecední řazení kódů by mělo tedy odpovídat logickému vývoji stavů.
Např. Potřebuji dohledat všechny nabídky ve stavu "odesláno". Potom v menu Nabídky - Přehled nabídek zadám jako kritérium výběru do pole "Stav" klíčové označení pro stav odesláno a systém mi zobrazí seznam všech nabídek, které jsou ve fázi odesláno.
Příznak HL. – platí pro stavy rozpracovanosti s příznakem ve sloupci KON, tedy týkající se kontaktů. Nastavuje výchozí Stav filtru v Přehledu firem, Přehledu firem - plánování času a Přehledu bonusových účtů. Kliknutím na červený bod je ve filtru nastaven vybraný výchozí stav. Šipky potom „rotují“ po předchozích nebo následujících stavech.
Příznak ZALOŽENÍ – zatím funguje pouze v Zakázkách. Při založení nové zakázkové karty (přesněji vygenerování čísla zakázky) se stav zakázky naplní dle řádku číselníku s tímto příznakem.
Příznak UKONČENÍ – zatím funguje pouze v Zakázkách. Při označení zakázky jako ukončené se stav zakázky naplní dle řádku číselníku s tímto příznakem.
Automatické odeslání SMS při změně stavu rozpracovanosti dokladu
Při změně stavu dokladu je možné automaticky odeslat informativní SMS zákazníkovi. SMS je odeslána na mobil kontaktní osoby vyplněné v dokladu. V případě, že kontaktní osoba vyplněná není, je SMS odeslána na mobil uvedený u firmy.
Informace o úspěšném odeslání SMS je zapsána do poznámky v příslušném dokladu - např. "Při změně stavu na O1_Přijato byla odeslána SMS". Pokud se z nějakého důvodu SMS nepodaří odeslat, systém o tom informuje uživatele zprávou na obrazovce a do poznámky dokladu je zapsán text - např. "Při změně stavu na O1_Přijato se NEpodařilo odeslat SMS"
Pro správnou funkčnost je nutné mít nakonfigurovanou SMS bránu (menu KONFIGURACE -> STANDARD -> NASTAVENÍ SMS BRÁNY).
Nastavení automatiky v číselníku
Pokud má být po získání příslušného stavu rozpracovanosti na dokladu automaticky odeslána SMS, je třeba u tohoto stavu v číselníku zatrhnout pole ve sloupci "SMS" a do sloupce "Text posílané SMS" zapsat znění SMS
Konfigurace automatického odeslání SMS při získání určitého Stavu rozpracovanosti dokladu.
Nezapomeňte v rámci textu uvést i váš podpis. Číslo vaší SMS brány většina vašich partnerů znát nebude, a nebudou tak vědět od koho jim SMSka přišla.