Funkce Přehled příjemek nabízí uživateli globální pohled na doklady o příjmech zboží s mnoha možnostmi výběru konkrétní skupiny dokladů (např.: za minulý měsíc, pro určitého dodavatele, pod určitým kódem pohybu, ...). Tyto doklady můžete libovolně třídit a sčítat.
Ovládací prvky přehledové sestavy
Kromě standardních ovládacích tlačítek přehledové sestavy obsahuje přehled příjmů i speciální prvek Suma, které najdeme také na přehledu zboží:
Provede výběr a setřídění informací z databáze podle zadaných výběrových kritérií a zobrazí je v přehledu na obrazovce.
Provede výmaz všech výběrových polí tvořící výběrová kritéria.
sečte údaje ze všech příjemek podle zadaných výběrových kriterií a zobrazí součtové okno, kde najdete tyto informace:
▪ | počet příjemek ve výběru |
▪ | součet hodnot příjemek v Kč. |
Pro lepší přehled a z důvodu možnosti sledování této situace například Procesním panelem, byla na Přehled příjemek i na Přehled výdejek přidána filtrace "nulové".
Přehled příjemek - vyhledání "nulových"
Nulové | Vyhledá skladové doklady, jejichž hodnota je rovna nule. |
Typické využití?
Často se setkáváme s názorem, že nelze přijmout zboží na sklad dokud nepřijde faktura.
No jo, ale co když faktura přijde až za několik dnů, týdnů nebo dokonce měsíců?
Zboží je potřeba naskladnit ihned, jakmile do skladu dorazí, protože na druhé straně už na ně čekají obchodníci nebo výroba, kteří by je zase potřebovali okamžitě vyskladnit. Ale vyskladnit něco, co jste nenaskladnili nejde. Dostáváte se tak do začarovaného kruhu a různých pseudořešení ve skladu, kde se akorát naseká spousta chyb, které pak musí stejně někdo zpětně narovnávat.
Naše doporučení tedy zní:
Zboží ihned naskladnit.
Pokud současně se zbožím přišla i faktura, není co řešit, a příjemka může být i správně oceněná.
Pokud faktura nepřišla, naskladněte zboží za NULU. Díky tomuto filtru pak můžete takové příjmy aktivně sledovat a tlačit na dodavatele, aby fakturu co nejdříve dodal.
To, že se mezitím zboží vyskladňuje za nulovou nebo zkreslenou cenu ničemu nevadí. Máte nástroj - Skladový robot - který umí tyto ceny, až faktura přijde zrekonstruovat a opravit. Dodatečné propojení faktury a příjemky ceny napraví. Vy si ušetříte mnoho práce tím, že zachováte časovou posloupnost tvorby skladových dokladů a skladový robot pak nebude mít žádný problém ceny zpracovat. Nebudete muset řešit žádné "výdeje do mínusu", ke kterým dochází převážně díky chybám z důvodu dodatečného pořizování dokladů "až přijde faktura".