Přehled bonusových bodů vám zobrazí seznam všech položek (firem, které mají evidováno 1 a více bonusových bodů) v systému Soft-4-Sale. Jedná se o klasické přehledové okno Soft-4-Sale.
Kde budou informace o stavu bonusového účtu
Na prodejním dokladu (faktuře, prodejce, dodacím listu) se formou dynamického textu zobrazují informace o změnách na bonusovém účtu, jeho aktuální případně budoucí stav
Podle zvoleného režimu vzniku, kdy se připisují bonusové body existují dvě podoby textu.
• | jestliže se body se připisují už při provedení dokladu |
Zobrazí se pouze počet bodů, které zákazník získal vystavením dokladu a stav bonusového účtu po provedení změn. Ztrátové body se nezobrazují, protože k připsaní ztrátových i získaných bodů dochází okamžitě, je tedy znám konečný stav účtu.
• | jestliže se body se přidělují až při zaplacení dokladu |
Aktuální stav účtu zákazníka (v okamžiku propočtení dokladu) je – 1413,05 bodů. Z tohoto stavu ztratí dalších 400 bodů (za starou fakturu, která je nezaplacená po splatnosti). Pokud tento aktuální doklad zaplatí ve splatnosti může získat 460,65 bodů. V tomto případě se zobrazují ztrátové body, protože ty jsou z účtu odečteny ihned po provedení dokladu – o ty zákazník příjde , kdežto získání kladných bodů je podmíněno včasným zaplacením faktury – kladné body tedy nakonec ani získat nemusí …
Podoby textu jsou vlastně tři. Na dokladu se totiž pro zákazníka může na základě vyhodnocené podmínky dle poslední varianty ztráty bodů zobrazit i takový text:
Na bonusové kartě zákazníka
Tyto pohledy existují dva. Jeden je dostupný přes menu ZBOŽÍ / BONUSOVÝ SYSTÉM / PŘEHLED BONUSOVÝCH ÚČTŮ, kde jsou vidět všechny existující bonusové účty s možností různých výběrů, řazení a filtrací. Zde je možné například sledovat datum posledního nákupu jednotlivých zákazníků a ve spolupráci s procesním panelem se nabízí možnost „hlídat“ takové bonusové účty, kde hrozí vynulování z důvodu „mrtvé doby“ mezi nákupy a včas zákazníka na toto riziko upozornit.
V přehledu je možno vyhledat konkrétní účet a ten poklepáním otevřít do detailního pohledu.
Zde je vidět formou jednotlivých řádků za jaké doklady, kolik a kdy zákazník body získal případně ztratil. U ztrátových bodů je formou textové poznámky uvedeno proč ke ztrátě bodů u zákazníka došlo.
Nad kartou bonusového účtu existuje tisková sestava, kterou lze zákazníkovi odeslat jako detailní přehled o stavu jeho účtu. Na této tiskové sestavě se také zobrazuje pole Poznámka u jednotlivých řádků, takže zákazník je detailně informován za co body získal a za co ztratil, protože informace, kterou lze tisknout ihned v rámci prodejního dokladu nemusí být zcela přesná – hlavně co se týká ztrátových bodů (druhý den po vytištění může být situace na bonusovém účtu zcela jiná. Záleží na konkrétní konfiguraci a jestli třeba zrovna nebyl použit hromadný nástroj, který vyhodnocuje stav všech dokladů v rozhodném období).
Druhý pohled na stav bonusového účtu zákazníka je přímo na marketingové kartě kontaktu v záložce Bonusy.
Informace o stavu bonusového účtu lze zákazníků odesílat jednotlivě přímo z tiskové sestavy nad bonusovým účtem pomocí funkce PDFMini, nebo využít hromadného nástroje takzvaného rozvozu tiskových sestav, lze jej v případě internetových nadstaveb (e-shop, e-portál) zobrazovat zákazníkovi ve webových aplikacích.
Jak využít bonusové body
V ceníku jsou speciální produkty s cenou 0,- Kč nebo i s cenou nenulovou - speciální, jenž má bonusové ohodnocení záporným počtem bonusových bodů, lze je objednat a dodat normálně jako zboží v rámci normální objednávky.
Na cenové kartě zboží, které je bonusovým produktem musí být zatržen příznak a zboží má definovány záporné bonusové body.
Jestliže takové zboží bude uvedeno na prodejním dokladu, dojde jednak k přičtení záporných bodů. Podle příznaku systém pozná, že se jedná o „nákup bonusového produktu“ a provede se o tom záznam do bonusového účtu zákazníka. K „odečtení“ bonusových bodů dochází ihned při provedení dokladu (i když podle konfigurace rozhodující podmínkou pro připsání bodů je zaplacení dokladu!!).
Už při propočítávání dokladu ale i při provádění dokladu se kontroluje, zda má zákazník pro nákup bonusových produktů dostatek bodů. Pokud ne je na to uživatel upozorněn zprávou:
Pokud k tomuto zjištění dojde až při „provádění“ dokladu je uživatel dotázán:
Při volbě Ano se dokončí „provádění“ dokladu, body za bonusový produkt se odečtou a bonusový účet se tak dostane do minusového stavu.