Navigace:  Obchodník na webu > Úvodní obrazovka >

Nastavení emailů

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Tato volba umožňuje nastavení odesílání emailů přímo z aplikace.

Konfigurační okno pro nastavení tvorby a odesílání emailů.

Konfigurační okno pro nastavení tvorby a odesílání emailů.

 

Email odesílatele (přihlašovací jméno)

- emailová adresa, které bude uvedena ve zprávě jako odesílatel. (Tento údaj nelze měnit – shoduje se s přihlašovacím jménem do aplikace).

Jméno odesílatele

-  jméno, které se příjemci zobrazí jako odesílatel místo emailové adresy

Zaslat kopii emailu i na odesílatele

- zajistí že email bude automaticky odeslán v kopii i na odesílatele

Podpis emailu

- umožňuje vytvořit automatický text, který bude doplňován do těla e-mailu jako "podpis"

Používat SMTP

- pokud je vybráno NE, email je odesílán přímo pomocí funkce aplikace a není využit SMTP server Vašeho poskytovatele emailových služeb. Někteří poskytovatelé však vyžadují použití "jejich" serverů, pak musíte vybrat volbu ANO, a znát přihlašovací údaje SMTP serveru od Vašeho poskytovatele:

SMTP Server - adresa SMTP serveru
SMTP Port - port využívaný pro odesílání
SMTP Jméno - jméno využívané pro autorizaci na serveru
SMTP Heslo - heslo využívané pro autorizaci na serveru

Předmět emailu

- text, který bude přenesen do pole "Předmět" v e-mailu

Text emailu

- text, který bude přenesen do těla e-mailu (lze kombinovat pevný text s proměnnými - zástupnými kódy)

Zdroj emailového kontaktu

- zde je možno konfigurovat výchozího příjemce emailu. Standardně se používá emailová adresa kontaktní osoby z dokladu, případně adresa firmy z dokladu. Je možné ale nastavit, že výchozím příjemcem emailu má být některý uživatel systému S4S nebo obchodník uvedený v některém z polí dokladu.

Zástupné kódy formuláře

- tlačítka zástupných kódů se používají v případě, kdy chceme přenášet automaticky některé údaje ze zdrojového dokladu (typicky například číslo dokladu atp…)

Výchozí nastavení

- po kliknutí na tlačítko se vymažou veškeré uživatelské konfigurace týkající se odesílání emailů a nastaví se do výchozího stavu

Uložit

- kliknutí na tlačítko se uloží konfigurace

 

Vytváření šablon emailů pro jednotlivé agendy

Pro generování emailových zpráv je možné nakonfigurovat pro každou agendu šablonu. V šabloně můžete používat jak vlastní texty, tak i zástupné kódy, které zajistí přenos informací ze zdrojového dokladu a nemusíte je tedy ručně opisovat. Po kliknutí na příslušné tlačítko v kódu, se na místo, kde je aktuálně umístěn kurzor, doplní speciální kód uzavřený do hranatých závorek. Pokud tento kód jakkoli upravíme, nebude přenos informace korektně proveden. Zástupné kódy je možné používat v polích „Předmět“ a „Text emailu“.

 

Ukázka sady zástupných kódů (agenda Úkoly)

Ukázka sady zástupných kódů (agenda Úkoly)

 

Pro tvorbu šablon je možné používat dva typy zástupných kódů:

Obecné – jsou modře podbarvené a jsou společné pro všechny typy dokladů

Podpis – vloží podpis nadefinovaný v konfiguraci v poli „Podpis“
Kurzor – určuje místo, kam se automaticky umístí kurzor po vygenerování emailu. Ihned po vygenerování můžete psát.
Aktuální datum a čas – vloží datum i čas vygenerování emailu
Aktuální Datum – vloží pouze datum vygenerování emailu
Odkaz na zdroj – vloží do těla emailu odkaz na zdrojový doklad ve formátu URL (příjemce e-mailu tak může jedním kliknutím přejít k originál dokladu - musí být samozřejmě uživatelem aplikace, musí se do ní přihlásit)

Pole jednotlivých dokladů – jsou podbarvena šedě a jejich nabídka se mění podle zdrojových dokladů.

note2 Při znalosti datové struktury aplikace lze vložit hodnotu prakticky libovolného pole.

 

Příklad využití:

Potřebujete často informovat zadavatele úkolu o jeho splnění?

"Předmět" emailu má obsahovat text „Úkol č.“ a číslo úkolu.

"Tělo" emailu má vypadat následovně:

 Úkol: (doplnit automaticky popis úkolu)

 Termín: (doplnit automaticky termín)

 Firma: (doplnit automaticky firma)

 Řešení: (doplnit automaticky řešení)

 Datum odeslání: (doplnit automaticky)

 ... možnost dopsání vlastního doplňujícho textu ...

Email bude zakončen podpisem a nad něj se automaticky umístí kurzor.

 

Způsob tvorby šablony řešící tuto situaci je následující:

1)Přepnete se to agendy „Úkol“

SMAN-NastaveniEmailu-Priklad001

 

2)Do Předmětu emailu zapište text „Úkol č. “, kurzor umístíme za tento text a následně klikneme na tlačítko kódu „Číslo úkolu“, čímž se automaticky doplní na místo kurzoru zástupný kód [UKOL ID]
3)Poté postupujeme analogicky v poli Text emailu
a.Zapište text „Úkol: “ a klikněte na tlačítko „Úkol“
b.Zapište text „Termín: “ a klikněte na tlačítko „Datum termínu“
c.Zapište text „Firma: “ a klikněte na tlačítko „Firma“
d.Zapište text „Řešení: “ a klikněte na tlačítko „Řešení“
e.Zapište text „Datum odeslání: “ a klikněte na tlačítko „Aktuální datum“
f.Nad podpis například chcete umístit kurzor, proto klikněte na tlačítko „Kurzor“ v zástupných kódech. Do tohoto místa můžete ihned po vygenerování zprávy psát další text, aniž byste je museli hledat a přesunovat se na ně.
g.Na konci emailu má být umístěn automaticky podpis a proto klikněte na tlačítko „Podpis“
4)Šablonu nezapomeňte uložit kliknutím na tlačítko „Ulož“.
5)Hotová šablona by pak měla vypadat následovně:
Vytvořená šablona pro generování emailů z Úkolu.

Vytvořená šablona pro generování emailů z Úkolu.

 

Zástupné kódy (uzavřené v hranatých závorkách) jsou při generování emailu automaticky nahrazeny údaji ze zdrojového dokladu. V naší ukázce tedy bude konečný email vypadat například takto:

Vygenerovaný e-mail podle šablony.

Vygenerovaný e-mail podle šablony.

 

Záznam z Jednání po odeslání e-mailu.

Odesílání e-mailů z obchodníka na webu se provádí přímo přes SMTP server a obvykle neexistují záznamy v "odeslané" poště a pokud ano, musíte pomocí synchronizace s MS Outlook zajistit, aby se záznamy objevily i v systému a doplnily tak celkový obraz komunikace s partnerem. Použitím následující funkce můžete tento nedostatek eliminovat a současně s odesláním informací e-mailem o tom udělat záznam v systému.

V konfiguraci emailů (záložka Obecné) k to mu slouží volby "Vytvořit z odeslaného emailu záznam jednání" a "Typ jednání".

 

Záznam z jednání jako náhrada Odeslané pošty.

Záznam z jednání jako náhrada Odeslané pošty.

 

První volbou lze zapnout generování jednání při úspěšném odeslání emailu, druhá volba nastavuje typ vygenerovaného jednání. Typ jednání se čerpá z číselníku, který najdete v systému Soft-4-Sale v menu MARKETING -> SPISOVÁ SLUŽBA -> KONFIGURACE -> ČÍSELNÍK TYPŮ ZÁZNAMŮ.

Toto nastavení (tvorbu jednání) lze přímo na okně emailové zprávy dočasně vypnout volbou "Vytvořit záznam jednání".

Záznam z jednání se vytvoří na Firmu a Osobu podle dokladu, ze kterého je generován email! - tedy bez ohledu na případnou změnu nebo doplnění emailové adresy v okně emailové zprávy.

Názvem jednání je Předmět emailu a záznamem jednání je text emailu.

 

 

Konfigurace hledání e-mailové adresy pro odeslání zprávy

(dostupné od verze 1.24-20170301)

V konfiguraci emailů, konkrétně "Výchozí zdroj emailového kontaktu" jsou k dispozici volby

 

KonfiguraceHledaniEmailu

 

Výchozí (osoba, firma)- nejprve se hledá emailová adresa u osoby, pokud není nalezena, hledá se u firmy uvedených na dokladu
Fakturační (fakturační firemní, osoba, firma)- dohledání emailu se provádí v pořadí fakturační email, pokud tento není nalezen, tak email osoby, pokud tento není nalezen, tak email firemní.
Všechny (osoba, firma, zbylé firemní ...)- nad dokladem jsou dohledávány a ve formuláři nabízeny veškeré dostupné emailové adresy kontaktu