Systém lze nastavit tak, aby nedovolil uložit dokument (Nabídku, Přijatou objednávku) se špatným součtem.
Nastavení najdete v
.
Nastavení je "systémové", takže platí pro všechny uživatele stejně.
Doklad bude automaticky propočten v těchto situacích:
▪ | při jakékoliv změně dokladu dojde k automatickému propočtu |
▪ | při zavření dokladu, u kterého součet není korektní, resp. neodpovídá skutečnosti |
▪ | při vygenerování nového dokladu s řádky |
▪ | při tisku dokladu proběhne automatický propočet pokud součet není korektní |
Tlačítko Plus, které je dostupné na každém z těchto dokladů není zcela zbytečné, protože velmi často v rámci jeho funkčnosti dochází jednak ke kontrolám uvnitř dokladu a jednak k navržení automaticky doplňovaných slev a zaokrouhlení. Funkce tlačítka Plus je navíc využívaní při provední dokladu. Automatický propočet se tak stará pouze o to, aby součet hodnot na řádcích byl správně v hlavičce dokladu, neprovádí žádné kontroly, nepřidává ani neubírá žádné řádky.
Automacké propočty nejsou dostupné
• | u faktur vystavených, kde k propočtu faktury při provedení dochází vždy. |
• | u faktur přijatých, kde má přednost suma opsaná ručně do hlavičky z fyzického dokladu před součtem řádků |
• | u objednávek vystavených, kde výmaz celkové sumy zajišťuje tisk objednávky bez cen. |