Navigace:  Obecná pravidla platná pro celý systém >

Automatické součty dokladů

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Systém lze nastavit tak, aby nedovolil uložit dokument (Nabídku, Přijatou objednávku) se špatným součtem.

Nastavení najdete v menu KONFIGURACE -> OBECNÉ -> AUTOMATICKÝ PŘEPOČET DOKLADŮ.

 

automat.prepocet

 

Nastavení je "systémové", takže platí pro všechny uživatele stejně.

 

Doklad bude automaticky propočten v těchto situacích:

při jakékoliv změně dokladu dojde k automatickému propočtu
při zavření dokladu, u kterého součet není korektní, resp. neodpovídá skutečnosti
při vygenerování nového dokladu s řádky
při tisku dokladu proběhne automatický propočet pokud součet není korektní

 

Tlačítko Plus, které je dostupné na každém z těchto dokladů není zcela zbytečné, protože velmi často v rámci jeho funkčnosti dochází jednak ke kontrolám uvnitř dokladu a jednak k navržení automaticky doplňovaných slev a zaokrouhlení. Funkce tlačítka Plus je  navíc využívaní při provední dokladu. Automatický propočet se tak stará pouze o to, aby součet hodnot na řádcích byl správně v hlavičce dokladu, neprovádí žádné kontroly, nepřidává ani neubírá žádné řádky.

 

Automacké propočty nejsou dostupné

u faktur vystavených, kde k propočtu faktury při provedení dochází vždy.
u faktur přijatých, kde má přednost suma opsaná ručně do hlavičky z fyzického dokladu před součtem řádků
u objednávek vystavených, kde výmaz celkové sumy zajišťuje tisk objednávky bez cen.