Navigace:  Standard >

Obecný export dat

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Obdobně jako existuje obecný import dat vznikl nástroj pro obecný export dat. Pro použití obecného exportu musí mít uživatel práva Y5.

export.dat

 

Nejprve napište, nebo pomocí tlačítka ButonKonfigurace vyberte, cestu k adresáři, kam se budou data exportovat. V dalším poli zadejte název souboru. Bez přípony, ta se doplní automaticky podle vybraného typu výstupu (XLS, CSV, XML - je možné vybrat i více současně).

Poté vyberete tabulku databáze, ze které chcete data exportovat. Po vybrání tabulky pro export se zobrazí seznam jednotlivých polí, která lze z vybrané tabulky exportovat s možností výběru, která se skutečně exportovat budou. Nad sloupcem výběru se pod ikonkou ButonOznacOtaznik skrývá nástroj pro hromadné ovládání tohoto označovacího příznaku.

 

pozor Primární klíče není možné odznačit - exportují se vždy !!.

 

 

 

Možnost využití tvorby WHERE fráze z Přehledu

Vedle názvu tabulky je ikona, která u některých tabulek umožní nastavení filtru záznamů pomocí příslušného přehledu. Při jejím použití se otevře přehled vybraných dokumentů (pokud je pro něj funkčnost dostupná) a v na nástrojové liště nad ním se objeví nová ikona pripinacek. Po nastavení potřebné filtrace a použití ikonky této ikony, se nastavení filtru přenese do definice obecného exportu do pole WHERE.

 

tip2  V případě složitějšího spojení více tabulek - např. odfiltrování dle marketingového výběru se doplní i FROM fráze do pomocného pole, aby se vytvořený dotaz mohl bez problému uložit pro opakované použití.

 

tip2 Při znalosti syntaxe MS Access nebo MS SQL lze FROM i WHERE frázi napsat nebo uživatelsky upravit (používat bez úvodního slůvka "WHERE" nebo "FROM").

 

Obecný export dat nabízí možnost vytvoření WHERE fráze pomocí

Přehledu faktur vystavených
Přehledu zboží faktur vystavených
Přehledu faktur přijatých
Přehledu zboží faktur přijatých
Přehledu smluvních cen
Přehled vystavených objednávek
Přehled zboží ve vystavených objednávkách

 

ButonUkaz zobrazí formou jednoduché tabulky budoucí výsledek exportu pro kontrolu správnosti nastavení.

ButonExport vytvoří jednotlivé soubory.

Nastavení definice pro obecný export je možné pro opakované použití uložit pomocí ikonky fotak (Ctrl+B).

 

Možnost exportu dat z více propjených tabulek

Nástroj pro export dat z vašeho systému do formátů XLS, CSV nebo XML umožňuje i rozšířené možnosti exportu - k polím určité tabulky (například obsahu inventury) přidat související hodnotu z tabulky jiné (z ceníku).

 

Příklad:

Do inventurního seznamu potřebujete ke zboží přidat i jeho váhu?

Připravte si standardní Obecný export dat tak, jako byste chtěli exportovat pouze hodnoty z tabulky SKLAD INVENTURA (inveturní seznam položek). Tedy složku a název souboru, kam se budou data exportovat, dále případné omezení hodnot tabulky například na konkrétní sklad a konkrétní datum inventury.

Následně je potřeba udělat dva nové zásahy (tady je ovšem znát datovou strukturu systému a tvorbu SQL dotazů -- s tím vám pomohou naši konzultanti)

 

Úprava obecného exportu pro více tabulek

Úprava obecného exportu pro více tabulek

 

1) Upravte FROM frázi výběru exportovaných hodnot:

V tomto případě potřebujeme spojit tabulku SKLAD INVENTURA, která je pro nás zdrojem primárních hodnot, které potřebujete vyexportovat, s tabulkou CENIK, která v sobě má informaci o hmotnosti zboží.

Spojovací fráze bude v tomto případě vypadat takto:

FROM [SKLAD INVENTURA] LEFT JOIN CENIK ON [SKLAD INVENTURA].[MAT ID] = CENIK.[MAT ID]

 

2) Vyberte další pole, které chcete k exprotovaným datům přidat:

Na poslední (volný) řádek, do buňky 'Pole tabulky', zapište název tabulky a název pole, které chcete exportovat

[CENIK].[INTRASTAT VAHA]

 

3) Nezapoměňte toto "nové" pole vybrat k exportu (zatržením zeleného příznaku)

Správnost zadání můžete ověřit tlačítkem "Ukaž". Pokud jste vše zapsali správně, požadovaná hodnoty se objeví v posledním sloupci, který se bude jmenovat CENIK INTRASTAT VAHA

 

4) Vyberte formát exprotu a proveďte samotný export.